Bunnik 30 december 2020.
Vanaf vorig jaar oktober is de E10-benzine met octaangetal 95 de gangbare benzine in ons land. E10 staat voor maximaal 10 procent bijgemengde ethanol. De E5-premiumbenzine met een octaangetal van 98 is echter ook nog steeds ruim verkrijgbaar, vooral bij de bemande tankstations. De E10-benzine is prima voor de moderne auto’s die 1.500 km per maand rijden en elke week een keer aan de pomp staan. Voor oldtimers die maar 1.500 km per jaar rijden en de hele winter stilstaan, is het tanken van E10- benzine echter niet aan te raden. Het grote nadeel van veel ethanol in benzine is dat de brandstof niet lang houdbaar is. De toegevoegde ethanol in benzine kan voor verstopte leidingen en carburateurs zorgen. Ook kunnen de benzinetanks van binnenuit gaan roesten, omdat ethanol water aantrekt. Zeker bij langdurig stilstaan is de kans op schade aanzienlijk. Dat de 98-benzine gemiddeld 10 cent per liter duurder is, moeten we zien als de prijs voor het voorkomen van veel problemen.
Bron: FEHAC
Chinese eigenaar van MG toont interesse in Limburgse fabriek van VDL Nedcar
Het Chinese autoconcern Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) heeft belangstelling voor autoproductie bij de Limburgse autofabriek VDL Nedcar, als zijn exportmerk MG veel succes boekt op de Europese markt. Dit heeft de Europese topman van SAIC, Matt Lei, gezegd in gesprek met Het Financieele Dagblad. Een dergelijke stap is dan “een optie”, liet hij weten aan de krant.
Bron: Buisinessinsider
British Cars & Lifestyle 2021 11/12 september
MG & Triumph Spares Day New Date!
Fans of Britain’s two most beloved sports car marques have much to look forward to ahead of the International MG and Triumph Spares Day on Sunday22th August 2021 at Telford International Centre.
More than twenty MG & Triumph car clubs will be exhibiting at the event, meaning whatever your preference you’re most likely to find it represented at the show. Owners and experts will be on hand to offer advice and answer any questions you may have.
Alongside specialist traders for both marques, the show will host a wide selection of autojumble, automobilia and cars for sale. Whether you’re after a part, a project or a poster, you’re bound to find it on sale at the show.
MGLive! postponed until 2022
In response to constantly evolving information from UK Government regarding social distancing guidelines for public spaces and after extensive discussions with our venue and partners, the MG Car Club has been forced to reconsider any postponement dates for MGLive! in 2022.
The MG Car Club Podcast Uniting MG fans worldwide
The latest news, interviews and members’ stories from Kimber House, home of the MG Car Club.
MG’s electric beat the Tesla!
MG, the originally British automaker (now Chinese-owned) famous for affixing its name to classy — usually green — two-seater sports cars, is expected to drop its first electric sports car. According to a report in Autocar, the vehicle will be based on the E-Motion coupe concept shown off back in 2017.
Bron: INPUT
Oud Nederlands kenteken opnieuw uitgeven
Bunnik 30 december 2020
Bij de restauratie van ons mobiele erfgoed speelt het kenteken van het voertuig een belangrijke rol. Soms is het oorspronkelijke Nederlandse kenteken nog in zijn geheel aanwezig (papieren compleet plus kentekenplaat) en bekend bij de RDW. Dan kan na een lange restauratie de kentekenplaat weer worden gemonteerd en het voertuig na een kentekenkeuring (of beëindiging schorsing) weer in gebruik genomen worden.
Bron: FEHAC
De E5 98 wordt goed verkocht.
Bunnik 30 december 2020.
Vanaf vorig jaar oktober is de E10-benzine met octaangetal 95 de gangbare benzine in ons land. E10 staat voor maximaal 10 procent bijgemengde ethanol. De E5-premiumbenzine met een octaangetal van 98 is echter ook nog steeds ruim verkrijgbaar, vooral bij de bemande tankstations. De E10-benzine is prima voor de moderne auto’s die 1.500 km per maand rijden en elke week een keer aan de pomp staan. Voor oldtimers die maar 1.500 km per jaar rijden en de hele winter stilstaan, is het tanken van E10- benzine echter niet aan te raden. Het grote nadeel van veel ethanol in benzine is dat de brandstof niet lang houdbaar is. De toegevoegde ethanol in benzine kan voor verstopte leidingen en carburateurs zorgen. Ook kunnen de benzinetanks van binnenuit gaan roesten, omdat ethanol water aantrekt. Zeker bij langdurig stilstaan is de kans op schade aanzienlijk. Dat de 98-benzine gemiddeld 10 cent per liter duurder is, moeten we zien als de prijs voor het voorkomen van veel problemen.
Bron: FEHAC
Spa Six Houres
Een spektakel van honderden historic racewagens tijdens de grote jaarlijkse afspraak van clubs en gezinnen.
“Ardennen MeetinG” 2021