Soms zijn er MG’s die al jaren achter slot en grendel verborgen zijn. Zo verging het ook deze MGTC uit 1949, die op Nederlands kenteken is gezet door de vorige eigenaar in 1964. De  gepassioneerde eigenaar had de MGTC in dat zelfde jaar van de 5e Engelse eigenaar overgenomen. De toenmalige eigenaar besloot de MGTC te laten restaureren en heeft de volledige restauratie uit handen gegeven aan de Naylor Brothers. De MGTC werd in delen in een vrachtwagen geladen en door de eigenaar in 1974 naar Engeland gebracht. De restauratie duurde ongeveer een 2 jaar, waarna de MG weer naar Nederland kwam voor het nodige rijgenot. Helaas kwam de eigenaar te overlijden in 1990 en vanaf dat moment stond er een workshop strak in de lakgerestaureerde MGTC, die niet meer gebruikt werd. De echtgenote had ook geen puf te auto te gaan gebruiken. Stilstand is achteruitgang! In 2007 werd de MG van stal gehaald voor een APK. Tja, veel zaken die natuurlijk niet meer functioneerde, zoals remmen, carburateurs enz… Na een grondig onderhoud werd de MG weer vrijgegeven en ging zijn tweede zomer/winterslaap in. Een jaar of drie geleden werd ik benaderd door een kennis van de eigenaresse of ik wilde komen kijken naar een MGTC! Uiteindelijk bleek dat de eigenaresse geen afscheid kon nemen van de MGTC dus we hebben het maar met rust gelaten. Begin dit jaar waren er toch genoeg redenen om de MGTC te verkopen. Zoals we kunnen zien is deze schitterende MGTC nu mijn bezit. Uiteraard heb ik ook nu de nodige verdroogde pakkingen, binnenbanden, alle vloeistoffen enz. moeten vervangen. Maar het was starten en lopen!! Een MGTC met een volledige historie inclusief gereedschap,  logboek, matching numbers en alle reparatie/restauratie documenten.
Oh ja, uit het logboek heb ik de tweede eigenaar, inmiddels 86 jaar,  kunnen benaderen en gevraagd of er nog foto’s zijn van de tijd dat hij de MGTC in bezit had. Geweldig toch!! Mijn speurtocht gaat natuurlijk door. Ik heb nog vier “previous owners” in het logboek staan.